W interesie Klienta jest, aby opakowanie spełniło swoją rolę podczas transportu, czyli aby chroniło zawartość przed uszkodzeniem. Przede wszystkim powinno być odpowiednio dopasowane do wagi i rozmiarów zawartości. Jeżeli będzie zbyt duże, to puste przestrzenie spowodują przemieszczanie się zawartości, a to z kolei może spowodować zarówno jej uszkodzenie, jak i uszkodzenie opakowania w wyniku czego całkowicie utraci ono swoją użyteczność. Drugą sprawą związaną z wielkością opakowania są wymiary paczki, a od tych może zależeć cena usługi. Jeżeli występują puste przestrzenie należy możliwie dokładnie je wypełnić – najlepiej czymś lekkim, co nie zwiększy wagi całej paczki. Oczywiście wytrzymałość opakowania musi również być odpowiednia, dlatego zaleca się stosowanie wyłącznie nowych opakowań – zwłaszcza kartonowych.


Prosimy pamiętać, że za odpowiednie zapakowanie przesyłki odpowiada tylko i wyłącznie nadawca. W przypadku ewentualnej reklamacji związanej z uszkodzeniem zawartości paczki, sprawdza się przede wszystkim czy przesyłka została odpowiednio zapakowana.


W załączniku przygotowaliśmy dla Państwa poradnik pakowania. Prosimy zapoznać się z istotnymi informacjami dotyczącymi pakowania przesyłek. Dzięki odpowiedniemu opakowaniu Państwa towar nie ulegnie zniszczeniu.

Zgodnie z wytycznymi pakowania UPS przesyłka powinna być w 5 warstwowym kartonie i powinna posiadać wypełnienie grubości co najmniej 5cm z każdej strony produktu.