Numer listu przewozowego (numer przesyłki), to numer nadany przesyłce w momencie jej złożenia w systemie. Numer zlecenia (numer zlecenia odbioru), to numer przypisany do odbioru paczki. Powyższe numery znajdziesz w zakładce "Zlecenia", po kliknięciu w wybrane zlecenie.




Kiedy posługujemy się numerem listu przewozowego, a kiedy numerem zlecenia?

Kurier odbierający przesyłkę otrzymuje od dyspozytora, jedynie numer zlecenia, do którego przypisany jest adres odbioru. Dopiero po zeskanowaniu przesyłki na magazynie aktywuje się numer listu przewozowego. Przed odbiorem przesyłki i jej zeskanowaniem na magazynie, przewoźnik widzi jedynie numer zlecenia. Po zeskanowaniu przesyłki na magazynie w systemie przewoźnika pojawia się numer listu przewozowego. 


Dlaczego nie widzę mojej paczki w śledzeniu na stronie przewoźnika?

W przypadku niektórych przesyłek śledzenie na stronie przewoźnika możliwe jest dopiero po zeskanowaniu przesyłki na magazynie. W związku z tym, śledzenie przesyłki może się aktywować dopiero kilka godzin po odbiorze przesyłki od nadawcy.